Filtr cząsteczek stałych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • trobos
    Classic
    • 2011
    • 5

    Filtr cząsteczek stałych

    arti_kns, myślę że spontany też można robić i się spotkać częściej tak jak jest to u nas na śląsku
  • jarek10
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    Filtr cząsteczek stałych

    Witam,
    posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
    Z góry dziękuje i pozdrawiam

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez jarek10
      Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi
      kiedyś na początku, jak te filtry wchodziły na rynek, trzeba było wymieniać co jakiś czas. dziś technologia poszła do przodu i wymiana równa się "0". filtry samoczynnie się oczyszczają jeśli jest taka potrzeba. są to tak zwane filtry aktywne. zgromadzona sadza na ściankach filtra zostaje "wypalana", jest to praktycznie nie wyczuwalne :wink:

      Komentarz

      • bronx
        Classic
        • 2009
        • 23

        #4
        Re: Filtr cząsteczek stałych

        Zamieszczone przez jarek10
        Witam,
        posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
        Z góry dziękuje i pozdrawiam
        Jeśli masz silnik o oznaczeniu BKC to nie masz DPF'a

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez bronx
          Jeśli masz silnik o oznaczeniu BKC to nie masz DPF'a
          nie koniecznie, jak auto z zachodu tam pakowali DPF'a, a jak z naszego ryku to nie ma.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • progressowy
            Rider
            • 2008
            • 453

            #6
            Szgegółowy opis zasady działania i eksploatacji DPFa w Skodzie: http://www.skoda-auto.pl/pl/modele-osobowe/octavia.html w plikach do pobrania.
            Już odebrane A3 TFSI limuzyna

            Komentarz

            • olus
              Ambiente
              • 2007
              • 137

              #7
              ufo, ostatnio gadalem o zywotnosci dpfa w aso i powiedzieli ze przewidziana jest wymiana przy 100 albo 120 tys km (juz nie pamietam) chodzilo o silnik 2.0 tdi bmn.

              podejrzewam ze miales na mysli filtry suche i mokre (takie jak poczatkowo w superbie chyba byly)

              Zamieszczone przez progressowy
              Szgegółowy opis zasady działania i eksploatacji DPFa w Skodzie: http://www.skoda-auto.pl/pl/modele-osobowe/octavia.html w plikach do pobrania.
              TEN temat moim zdaniem lepiej wyjasnia dzialanie.
              have no fear BMN is here :>

              www.seat-racing.pl

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Filtr się wymienia jak popęka w środku a wtedy potrafi nawet zablokować przepływ spalin albo mocno go przytłamsić. Takie przypadki są dość rzadkie ale się zdarzają. Poza tym filtr nie wymaga obsługi.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • bronx
                  Classic
                  • 2009
                  • 23

                  #9
                  Zamieszczone przez loru
                  nie koniecznie, jak auto z zachodu tam pakowali DPF'a, a jak z naszego ryku to nie ma.
                  Wg ETKI w BKC nie było DPFów. Ja swoją Octavkę przywiozłem z zachodu z Rajchu i mimo EURO4 nie ma filtra cząstek stałych.

                  Komentarz

                  • S3 CHRIS
                    Elegance
                    • 2006
                    • 979
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    nr vin prawde ci powie to moge spr
                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                    Komentarz

                    • ufo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1475
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez bronx
                      loru napisał/a:

                      nie koniecznie, jak auto z zachodu tam pakowali DPF'a, a jak z naszego ryku to nie ma.


                      Wg ETKI w BKC nie było DPFów. Ja swoją Octavkę przywiozłem z zachodu z Rajchu i mimo EURO4 nie ma filtra cząstek stałych.
                      no więc tak, niemiaszki do wejścia na rynek OII FL też wkładali dpf-a na życzenie. i mimo tego dostawało się plakietkę E-4. dlatego wszystko możliwe.
                      dziś nie kupi się diesla w skodzie bez dpf-a...przynajmniej u germańców...

                      Komentarz

                      • hubi2000
                        Rider
                        • 2010
                        • 601

                        #12
                        Re: Filtr cząsteczek stałych

                        O2
                        Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                        https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                        Komentarz

                        • wocek
                          Rider
                          • 2006
                          • 342
                          • Audi

                          #13
                          Re: Filtr cząsteczek stałych

                          Zamieszczone przez bronx
                          Zamieszczone przez jarek10
                          Witam,
                          posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
                          Z góry dziękuje i pozdrawiam
                          Jeśli masz silnik o oznaczeniu BKC to nie masz DPF'a
                          Panowie autko wyposażone w filtr zawsze posiada kod 7GG umieszczony na tabliczce identyfikacyjnej :czytaj Jeśli tam go niema to szkodnik jest bez DPF-a :lol:
                          wocek

                          Komentarz

                          • jarek10
                            Classic
                            • 2010
                            • 8

                            #14
                            Źle podałem kod silnika, ma on oznaczenie BLS. Czy filtr trzeba koniecznie wymieniać, a jeśli tak to jaki jest tego koszt?
                            Gdzie szukać tej tabliczki identyfikacyjnej ?

                            Komentarz

                            • progressowy
                              Rider
                              • 2008
                              • 453

                              #15
                              Hej kolego!!! Mamy te same silniki bls!!! I w dodatku z DPFami.
                              Tabliczke(wlepe)z kodami masz w bagazniku po lewej stronie. Musisz podniesc mate a odsłoni Ci sie koło zapasowe oraz naklejka z kodami po lewej stronie(biliżej oparcia).
                              Dodatkowo powinieneś mieć wlepke kodową w książce serwisowej. Ja tak mam.
                              Nie przejmuj sie dpf!!!! To nie gryzie ani nie boli!!!Trzeba tylko pomóc mu sie wypalić jak zasygnalizuje to odpowiednia kontrolka. Zresztą wyczerpująco opisane jest to w wątku: TEN Każdy nowoczesny diesel posiada filtr cząstek stałych.
                              Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                              Komentarz

                              Pracuję...