Witam,
posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi
kiedyś na początku, jak te filtry wchodziły na rynek, trzeba było wymieniać co jakiś czas. dziś technologia poszła do przodu i wymiana równa się "0". filtry samoczynnie się oczyszczają jeśli jest taka potrzeba. są to tak zwane filtry aktywne. zgromadzona sadza na ściankach filtra zostaje "wypalana", jest to praktycznie nie wyczuwalne :wink:
Witam,
posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Jeśli masz silnik o oznaczeniu BKC to nie masz DPF'a
ufo, ostatnio gadalem o zywotnosci dpfa w aso i powiedzieli ze przewidziana jest wymiana przy 100 albo 120 tys km (juz nie pamietam) chodzilo o silnik 2.0 tdi bmn.
podejrzewam ze miales na mysli filtry suche i mokre (takie jak poczatkowo w superbie chyba byly)
Filtr się wymienia jak popęka w środku a wtedy potrafi nawet zablokować przepływ spalin albo mocno go przytłamsić. Takie przypadki są dość rzadkie ale się zdarzają. Poza tym filtr nie wymaga obsługi.
nie koniecznie, jak auto z zachodu tam pakowali DPF'a, a jak z naszego ryku to nie ma.
Wg ETKI w BKC nie było DPFów. Ja swoją Octavkę przywiozłem z zachodu z Rajchu i mimo EURO4 nie ma filtra cząstek stałych.
no więc tak, niemiaszki do wejścia na rynek OII FL też wkładali dpf-a na życzenie. i mimo tego dostawało się plakietkę E-4. dlatego wszystko możliwe.
dziś nie kupi się diesla w skodzie bez dpf-a...przynajmniej u germańców...
Witam,
posiadam Skode O2 z silnikiem prawdopodobnie wyposażonym w filtr cząsteczek stałych. Moje pytanie brzmi czy filtr ten wymaga jakiejś obsługi ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Jeśli masz silnik o oznaczeniu BKC to nie masz DPF'a
Panowie autko wyposażone w filtr zawsze posiada kod 7GG umieszczony na tabliczce identyfikacyjnej :czytaj Jeśli tam go niema to szkodnik jest bez DPF-a :lol:
Źle podałem kod silnika, ma on oznaczenie BLS. Czy filtr trzeba koniecznie wymieniać, a jeśli tak to jaki jest tego koszt?
Gdzie szukać tej tabliczki identyfikacyjnej ?
Hej kolego!!! Mamy te same silniki bls!!! I w dodatku z DPFami.
Tabliczke(wlepe)z kodami masz w bagazniku po lewej stronie. Musisz podniesc mate a odsłoni Ci sie koło zapasowe oraz naklejka z kodami po lewej stronie(biliżej oparcia).
Dodatkowo powinieneś mieć wlepke kodową w książce serwisowej. Ja tak mam.
Nie przejmuj sie dpf!!!! To nie gryzie ani nie boli!!!Trzeba tylko pomóc mu sie wypalić jak zasygnalizuje to odpowiednia kontrolka. Zresztą wyczerpująco opisane jest to w wątku: TEN Każdy nowoczesny diesel posiada filtr cząstek stałych.
Komentarz